Thursday 9 September 2010

Ingen titel behövs

Detta inlägg kommer att bli en klagan, så du kan välja redan nu att inte läsa.

Försov mig något grymt i morse, skulle ha varit i skolan för föreläsning vid 8, vakande halv runt 9 och vände mig om i sängen. Slet mig upp runt halv elva och satt och gjorde lite PL jobb och "rättade till mig" efter morgonens stora miss. Var på Eko vid halv ett, åker på vår exekution, kollade in de medeltida delarna av stan, rutnätssystemet, 50-tals byggen, miljonprojektet och mer moderna byggnadsstrukturer, pratade lermark runt kvarngärdet och varför det ser ut som det gör. Åkte till Boländerna för att gå igenom de industrialiserade delarna av stan också, hur tex den gammal tegelfabriken har kunnat ger fotbollsplanen vid Willys/Brantingsskolan sin form och varför husen där inte ser ut som motsvarande epok inne i centrum. Kom tillbaka vid fyra och åkte direkt till Engelska parken för SKB, fick hjärtklappning och ångest över när jag blev påmind om att det var idag vi skulle ha våran presentation av oss själva, så jag halvgömde mig längst bak i klassrummet och led igenom lektionen.

Skulle ha mött underbara Sara och en hel del newbies och Buddys på Norrlands ikväll, men kände att jag måste ta tag min grammatik och sanera mitt rum, det stinker stall! Har tvättat allt som överlever en tur i tvättmaskinen, inklusive en hel del skor. Ska upp till Akkis imorgon och försöka få ut mitt intyg på min skada, missade en hel del fältkurser i våras då jag hoppade på kryckor och jag få ta igen dem till våren, med jävla CSN är störda och jag får nu inget pg att jag inte fick ut alla poäng från i våras, så lever på mina nära och kära, vilket i min mening suger! Jag har har varit självförsörjande sen jag var 14! Grrr....

Okej, det blev ett ganska meningslöst inlägg, men jag sa ju det.  

No comments:

Post a Comment