Sunday 5 September 2010

ibland undrar jag om jag är värt allt det här

Jepp, idag har inte varit dagen som inte kommer att gå till historien som en produktiv dag. Vakande vid 10 efter 15½ timmars sömn, vad jag kallar Catch-up sömn, tar igen alla missade sömntimmar på helgen, utan att ha varit ute eller busat runt. Jobb och plugg är allt som har hänt i veckan, jag kategoriserar denna vecka som en vit vecka, utan en droppe alkohol, vilket inte har varit fallet i sommar...

Tre personer i min nuvarande närhet kan konsten att pigga upp mig. Det är Prase, Lönn & Marcus. I den ordningen. En trappa upp. Det blev söndagsmys med alla tre + popcorn och kladdkaka. Nomnom. (Det känns inte helt naturligt med söndagsmys utan torkad majs...) komedi, skratt, dålig humor och allmänt bra. Vid halv tio fick jag ett SMS om att älskade moster och Carina var framme i Uppsala från Värmland, och hade med sig min cykel! Wiii! Den har jag saknat! Johannas cykel sög ganska stort, men tack för lånet :) Plus att mormor & morfar, de två bästa och finaste människorna i världen hade skickat med två stora fina papperskassar med proviant. Pasta, konserver, ost, ph-ost, toapapper, handdukar, allt möjligt en student kan önska. Plus att moster & Carina hade köpt en varsin 10-pack mocro-pop och choklad till mig och Daniel. OCH en godispåse att dela på... jag har dött och kommit till himmelen...

Det fanns tre squash i påsen oxå, och jag tror att jag vet från vems trädgård de kommer ifrån, tyvärr en person som ligger på min svarta lista nu och en bra stund framöver...  Så, känner mig riktigt lycklig över att så fint folk bryr sig om mig, värmer och förgyller. Utan er skulle livet bli svårt.

No comments:

Post a Comment