Friday 15 October 2010

Kallt, kallare, Uppsala

Fryser verkligen rumpan av mig! Måste inhandla den där vinterjackan, och även i år har jag inte råd att köpa en sådan där underbar tjock Fjällräven med dun i   =(

Har precis kommit hem från Stholm efter att ha hälsat på syster som är på klassbesök till riksdagen. Kändes närmare att åka dit än ner till Götet, men det är också inplanerat efter höstlovet. Var superkul att träffa henne, det hände så sällan. Åt god mat och satt med några av hennes klasskamrater. Kvällens kommentar var: 'Guud vad lika ni är!'  Det kanske vi är, har inte riktigt tänkt på det, men ställer man oss bredvid varandra så är vi nog det. Blod är tjockare...

Träffade Marcus på tåget hem, skönt att ha någon att prata med som var lika trött som jag.

Har inte så mycket tid för mig själv just nu, tentor som kommer upp, familjeproblem, jobb och annat hipps som bara händer, schemat denna vecka har kraschat totalt, men det reder vi (= jag, kalendern och Mr. Bailey) upp i helgen. Har planerat att strandsätta mig på fredag i Storvreta hos moster och sen på lör+sön ta igen en massa skola, det som jag missade förra veckan och ett seminarier som jag missade då jag var inne på akuten.Sådana saker ska jag pyssla med. Gud vad tråkigt....

2 comments: