Saturday 2 October 2010

förklaring

okej, idag är jag inte lika bitter, så kan skriva ner vad som hände. Två veckor före Valborg hade jag träning med Plebs, och slet då av mig övre korsbandet och inre sidoledbandet i knäet. Ont som faan täcker inte hur det kändes. Hoppade på kryckor närmare 6 veckor och livet sög big time. Har blivit lite bättre, har läkt så att jag iaf kan gå. Väntar på två operationer för att återställa knäet.
Skulle haft min första operation i torsdags med de ställde in den pg akutfall, så jag följde med att par kompisar på pubrunda. Inne på Stocken runt 1-tiden så letar vi efter Hanne och går upp för trappen, och jag råkar kliva på glassplitter som ligger i öl eller nått annat jävla skit, och bara halkar. Slår upp hela knäet igen och ser svart.

Blir satt i en taxi av Prase och Hanne, som har typ bärt mig från Stocken, utanför Värmlands hem till Rundel och när jag kommer hem så får jag torka blod av hela knäet, linda det och ta ett par tabletter. Moster kör in mig till akuten tidigt i går morse och de säger att jag har "brutit upp" övre korsbandet igen, har fullt med blod och annan vätska i knäkapseln igen och mår sådär underbart som man gör = vit i ansiktet och undrar när man ska däcka av för man vill inte länge. 

Är inte troende, men tro ärligt att någon jävel där uppe inte tycker om mig, för sista två veckorna har varit skit, tack så mycket!

1 comment:

  1. Åååh din stackare, du som nyss börjat få ordning på skiten :( Lider verkligen med dig... hoppas du får tid för operation snart då så de kan fixa knät ordentligt. Massa krya-på-kramar

    ReplyDelete