Thursday 25 November 2010

Alex vs. Alex

Sitter i min säng och läser om ekonomi. Ett ämne som ligger på top 10-listan över tråkiga saker att läsa om. Måste sätta det på tentan på lördag och jag känner hur timmarna bara rinner iväg... Plugg-Alex kämpar mot Mys-Alex, som vill kura ner sig i sängen med varm choklad och en film, i pyjamas och duntofflor. Plugg-Alex har ont i ryggen, trött i ögonen och fryser.

Hade en sjuk dröm i natt, kommer inte ihåg vad det var om, men jag vakande och undrade om jag verkligen var på rätt plats. Såg framför mig mitt rum på snedgatan från Ash Street och vakande upp på Runels. Vet inte vad som är värst, att jag drömde om något som trodde låg bakom mig eller att jag var besviken att jag inte vakande upp där jag ville. Summan av det är att jag måste ta en tripp tillbaka i vår, man kan inte bara lämna en plats man älskar utan att vilja komma tillbaka, jag saknar den fuktiga, mörka platsen. Med vänner och folk som annorlunda men passar mig :) Ibland känns Sverige som en mellanlandning, att allt är lite på lån. Men är inte livet på lån också?

No comments:

Post a Comment